loading...
آموزش آشپزی ، دستور تهیه غذا، دستور پخت

آبگوشت دوغ ( بربسیل )


 

مواد لازم :

ـ گوشت گوسفندی

ـ لپه

ـ سیب زمینی  کوچک

ـ پیاز

ـ تره یا پیازچه

ـ ماست

ـ نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز و یک قطعه دارچین و یک عدد برگ بو

 

طرز تهیه :

چندی پیش دوست خوبم خانم نشمیل یک غذای مهابادی که آبگوشت ماست یا در زبان محلی بربسیل نامیده میشود را به من معرفی کردند . این عذا  شبیه آبگوشت کشک ولی با کمی تفاوت در طعم و مزه است  و آبگوشت خوشمزه ایست البته من طبق عادت غذایی کرمانشاهی ها  روی آبگوشت نعناع داغ ریختم ولی در اصل این آبگوشت نیاز به نعناع ندارد . درست کردن این آبگوشت شبیه بقیه آبگوشتهاست فقط در آخر گوشت را جدا کردم تا بعد از اضافه کردن ماست همچنان خوشرنگ بماند وبعد به ماست زده شده کمی آب اضافه کردم و روی حرارت گذاشتم و مدام به هم زدم تا بریده نشود وقتی جوش آمد آنرا به همراه تره یا پیازچه خرد شده که در روغن تفت داده بودم را در آبگوشت ریختم و سیب زمینی را هم له کرده در آب آبگوشت ریحتم صبر کردم تا با آبگوشت بجوشد و قوام لازم را پیدا کند .  روی آن هم با استفاده از نعناع در روغن زیتون سرد تزئین کردم  . دارچین و برگ بو را هم از آبگوشت در آورده و دور انداختم

این دستور را از دوستانی که این غذا را درست کرده بودند پرسیدم و امیدوارم دوستان مهابادی بپسندند

 

 

آبگوشت دوغ (بربسیل )

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟