loading...
آموزش آشپزی ، دستور تهیه غذا، دستور پخت


اینم ادامه همون چیزهایه که با سیب هایی که خودم چیدم براتون درست کردم. اولیش کیک سیب بود و اینم دومی که بنیه سیب خوشمزه ست.

قبلا براتون بنیه موز رو آموزش داده بودم.اصولا شما می تونید با بیشتر میوه ها و سبزیجات بنیه درست کنید.

اما بنیه سب یه دسر اصیل و قدیمیه.

اصل خمیر بنیه به نظر من کمی سنگینه.

فقط باید چند تا نکته کوچولو رو یادتون باشه.

برای درست کردن خمیر بنیه نیاز دارید به دلستر و آرد!!!

خوب باید بدونید که از انواع دلستر های ساده و طعم دار می تونید استفاده کنید.

اگه فکر می کنید ممکنه که طعم دارش روی طعم چیزی که درست می کنید اثر بگذاره از نوع ساده اش استفده کنید.

اما من معمولا با طعم آناناس و سیب یا لیمو که دوست داریم درست می کنم و مشکلی پیش نمی یاد.

خوب نکته مهم اینه که باید دلستر تون تازه و گاز دار باشه. نه چند وقت با در باز شده مونده تو یخچال!!!

نکته مهم دیگش اینه که باید غلظت مایه بنیه دستتون بیاد که این تجربیه. و کار سختی نیست.

مایه نباید انقدر شل باشه که به موادتون پوشش نده و به اصطلاح بریزه از روی مثلا سیبتون و نه باید انقدر سفت باشه که خیلی ضخیم بشه و داخلش خمیر بشه.

تقریبا مثل ماست معمولی یا از سمنو کمی شل تر.

نکته بعدی در مورد انتخاب ظرف مناسب برای حمام روغن هست . بهتره روغن رو توی یه ظرف گود و کوچیک مثل یه شیر جوش بریزید و مقدارش به اندازه ای باشه که وقتی مواد رو توش می اندازید شناور بشند.

نباید مقدار خیلی زیاد توی ظرف بریزید چون هم حرارت روغن پایین می یاد و هم بهمدیگه می چسبند و شکل خوبی پیدا نمی کنه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟