loading...
آموزش آشپزی ، دستور تهیه غذا، دستور پخت

مواد لازم:

تخم مرغ         ۴عدد درشت

شیر              یک لیوان

شکر             ۱ونیم پیمانه

کره              ۵۰گرم

ارده              ۳/۴پیمانه

آب پرتقال       یک لیوان

رنده پوست پرتقال   مقداری

بیکینگ پودر     یک قاشق مربا خوری پر

وانیل             ۱/۲قاشق چایخوری

ارد به میزان لازم(تقریبا ۲۰۰ گرم یا کمی بیشتر)

خلال یا پرک بادام   

کشمش و مغز گردو(درصورت تمایل)

میدونم همه شما کدبانوها دستور تهیه کیک و نکاتش رو بلدید اما با خودم گفتم شاید کسی پیدا بشه که اولین باره که میخواد کیک درست کنه.پس تصمیم گرفتم کامل توضیحاتش رو بنویسم شاید به درد یه بنده خدایی برسه.دیگه باید تحملم کنید....

زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کردم.حتما حتما باید تخم مرغ و کره رو از نیم ساعت قبل در دمای محیط گذاشت.

نصفی از شکر رو به سفیده اضافه کردم و خوووووب با همزن زدم.پره های همزن و ظرفی که توش سفیده رو میزنیم باید کاملا تمیز و خشک باشه.اینقدر زدم که سفیده پف کرد طوریکه جای همزن روش میموند.

زرده رو با بقیه شکر ووانیل مخلوط کردم و با همزن زدم تا رنگش کرم شد.کره رو که نرم شده با چاقو ریز کردم و کم کم به مایه اضافه کردم و بازم هم زدم.ارده رو هم ریختم توی مواد.اما زیاد بهم نزدم فقط در حدی که مخلوط بشه.چون اگه ارده رو زیاد بزنیم مایه سفت میشه.اب پرتقال وشیر(نباید سرد باشه)و رنده پوستش رو هم اضافه کردم و با چنگال بهم زدم. سفیده رو ارووووم به این مواد افزودم.

ارد رو با بیکینگ پودر سه بار الک کردم و کم کم به مایه کیک اضافه کردم و با لیسک بهم زدم.نباید گلوله بشه.مایه کیک رو به ارومی مخلوط کردم.

کف و لبه های قالب رو چرب و ارد پاشی کردم(من از قالب کمربندی نازنینم استفاده کردم)کف قالب رو کامل با خلال بادام پر کردم.طوریکه وقتی کیک رو برمیگردونیم لایه روی کیک فقط بادوم باشه.و مواد رو توی قالب ریختم.من میخواستم پر مغز بشه بهش کمی کشمش و گردوهم اضافه کردم.و قالب رو توی فری که از یه ربع قبل گرم شده گذاشتم.طبقه وسط.دمای ۱۸۰ به مدت ۵۰ دقیقه.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟